HLS in de media

bron: Truckstar
Het betere bochtenwerk

Het speciaal transport is op een zaterdag in maart. Het begint op een prettig tijdstip, de afstand is te overzien en onderweg lonken obstakels. Daar tekenen we voor. 

We laten Peter Klanderman van HLS uit Almelo weten dat we van de partij zullen zijn en vervoegen ons die zaterdag bij machinefabriek Staring in Creil. Op het terrein wacht een mengmachine, omringd door een viertal vorkheftrucks, op wat komen gaat. De heftrucks zullen straks, synchroon opererend, de mengmachine op een dieplader plaatsen. Zo op het terrein van de machinebouwer komt de mengmachine niet bijster indrukwekkend over, maar schijn bedriegt. Al weegt het niet meer dan 15 ton, het apparaat is wel 19,5 meter lang, zo’n vier meter breed en 410 cm hoog. lees meer...

  • HLS Transport Bijzonder transport vanuit Creil
bron: www.denoordoostpolder.nl
Bijzonder transport vanuit Creil

CREIL – Een bijzonder transport afgelopen zaterdag in Creil. In opdracht van Fireproof & Acoustic Panels uit Lelystad heeft Staring uit Creil een bijzondere machine ontworpen. Het eerste deel van het enorme gevaarte werd zaterdag naar Lelystad vervoerd.

In Creil ontworpen

Het apparaat, een droge grondstof-doseer/weeg/meng-installatie, is speciaal bij Staring in Creil ontworpen en getekend. Michel Staring, eigenaar van Staring is trots: ,,De unit is speciaal ontworpen voor de productie lichtgewicht brandwerende en geluidsabsorberende (wand/plafond)tegels die worden onder andere worden gebruikt in tunnels, parkeergarages en machineruimtes.”  lees meer...

  • 3 nieuwe SL- opleggers voor HLS Almelo
  • 3 nieuwe SL- opleggers voor HLS Almelo
  • 3 nieuwe SL- opleggers voor HLS Almelo
  • 3 nieuwe SL- opleggers voor HLS Almelo
bron: broshuis.com
3 nieuwe SL- opleggers voor HLS Almelo

Afgelopen weken heeft Heavy Load Service Almelo 3 nieuwe SL- opleggers in gebruik genomen. Het gaat om een 4-assige en 5 assige semi-dieplader en een 2-assige dieplader.

Begin 2012 heeft HLS Almelo haar eerste SL-oplegger in gebruik genomen. “Deze 6-assige enkel uitschuifbare semi-dieplader met onafhankelijke wielophanging bevalt zo goed dat we graag meer van dit type opleggers in onze floot willen hebben”, aldus Peter Klanderman. Met name de toegestane aslast van  12 ton per as, een beladen laadvloerhoogte van 850mm en een zeer stabiel chassis zijn de grootste voordelen van deze oplegger.

Gezien de ervaring van Broshuis met SL opleggers, de ruimte voor klant specifieke bouw en de tevredenheid met de reeds rijdende SL-oplegger deden HLS Almelo besluiten wederom bij ons te kopen. lees meer...

bron: Nieuwsbrief Oskomera Group
Transport voor Oskomera Group

Voor de Oskomera Group heeft HLS Transport het grootste transport uit de geschiedenis van de Oskomera Group uitgevoerd. Voor het project Kralingse Zoom in Rotterdam werden 2 stalen spanten van 40 x 5 meter op professionele wijze getransporteerd.

  • "HLS zet Brabant op zijn kop" maar alles verloopt precies volgens planning
  • "HLS zet Brabant op zijn kop" maar alles verloopt precies volgens planning
  • "HLS zet Brabant op zijn kop" maar alles verloopt precies volgens planning
  • "HLS zet Brabant op zijn kop" maar alles verloopt precies volgens planning
bron: Eindhovens dagblad
"HLS zet Brabant op zijn kop" maar alles verloopt precies volgens planning

Grootste transport ooit van Oskomera over de weg vanWaspik naar Rotterdam. Het was zelfs voor Oskomera in Deurne geen dagelijkse routine. 18 Juli moest een paar spantenvan veertig meter lang en vijf meter breed over de weg naar Rotterdam gebracht worden. Dat vergde een dagje voorbereiding.

Lees het krantenartikel

  • Met Heavy Load Service naar Schotland
Bron: Nieuwsblad Transport.nl
Met Heavy Load Service naar Schotland

NT’s truckverslaggever Tim de Jong ging mee met een zwaar transport naar Schotland. Dat is veel wachten, en zachtjes rijden.
Het nog jonge Heavy Load Service heeft zich in korte tijd weten te specialiseren in exceptionele transporten naar de Britse eilanden. Het bedrijf telt twaalf trekkende eenheden en is gevestigd in Almelo. Daar vertrekken twee combinaties naar het Noord Duitse Ahlhorn. Een Duitse leverancier heeft een transformatorhuis in twee delen klaar staan om naar het Schotse eiland Skye te laten vervoeren. Daar maakt het transformatorhuis deel uit van een windmolenpark middenin een natuurgebied. Twee delen, een onderste deel van dertig ton en het eigenlijke huis, dat vijftig ton weegt. Vier meter breed en het bovendeel komt op de semi dieplader tot een hoogte van 4,20 meter. Niet echt een probleem, maar er moet in elk land begeleiding worden geregeld.

  • Scotland here we come!
Bron: Truckstar
Scotland here we come!

De eer was aan de heren Gerrit Hakkert en Piet Jan Vogelaar van Heavy Load Services uit Almelo om dit brede en zware transport met twee auto’s tot een goed einde te brengen. Bij de Poppe was een telefoontje naar de politie genoeg om de collega’s, met boete en al, van de speciaal transport-parkeerplaatsen te krijgen. Eenmaal in Newcastle is er opnieuw begeleiding voor de rit naar het eiland Skye, die via Edinburgh zal lopen.

Ook hier zijn er volop wegwerkzaamheden en versmallingen, totdat de heren bij Inverness bijna de hele breedte van de weg nodig hebben, aangezien de beide delen van het transformatorhuis maar liefst vier meter breed zijn. Begeleider Robert dirigeert alle tegenliggers de berm in. Maar ook op deze smalle wegen blijken diverse wegwerkzaamheden te zijn, die het transport flink vertragen, evenals de steeds steilere bergen die beide MAN’s moeten bedwingen. Gelukkig zijn de uitzichten geweldig met het kat-en-muisspel van zonlicht en schaduw op de berghellingen.
 

  • Heavy Load Service Almelo transporteert vliegtuigdelen
  • Heavy Load Service Almelo transporteert vliegtuigdelen
  • Heavy Load Service Almelo transporteert vliegtuigdelen
  • Heavy Load Service Almelo transporteert vliegtuigdelen
Bron: Speciaal Transport Magazine
Heavy Load Service Almelo transporteert vliegtuigdelen

Het Almelose speciaal transportbedrijf Heavy Load Service had van een Engelse opdrachtgever het verzoek gekregen om twee rompdelen van een Boeing 707 in het Engelse Alton te laden en over de weg naar het Duitse Velbert te vervoeren.

Nu is het transporteren van een vliegtuig of delen daarvan geen dagelijkse bezigheid, dus pakte Heavy Load Service deze opdracht met beide handen aan. De Boeing 707 was, na heel wat dienstjaren en vele vlieguren, op eigen kracht naar het vliegveld van het Engelse plaatsje Alton gevlogen en was daar na de laatste vlucht neergestreken om opgedeeld te worden in transportabele delen, die dan over de weg naar Duitsland getransporteerd moesten worden. De vraag waarom de Boeing 707 de laatste reis niet vliegend naar Duitsland heeft gemaakt had alles te maken met het
feit dat Duitsland geen gespecialiseerde bedrijven kent die in staat zijn vliegtuigen op te delen in stukken, zoals de Duitse opdrachtgever het wilde hebben. (lees het artikel)